L'Estat aprova el projecte per connectar la futura variant desdoblada de l'N-II al sud de Figueres amb l'AP-7

L'actuació millorarà els enllaços actuals i costarà 49,7 milions d'euros

Cotxes circulant per un tram de l'AP-7.

Cotxes circulant per un tram de l'AP-7. / Aniol Resclosa

ACN

ACN

El Ministeri de Transport i Mobilitat ha aprovat provisionalment el projecte que ha de permetre connectar la futura variant desdoblada al sud de Figueres amb l'AP-7. L'obra té un pressupost de 49,7 milions d'euros i busca resoldre l'enllaç entre l'N-II transformada en una carretera amb diversos carrils -i amb el projecte en redacció- i l'autopista. També preveu la construcció d'un aparcament d'emergència i la remodelació de l'enllaç de l'AP-7. L'actuació, a més, anul·larà els moviments que es duplicarien amb l'enllaç existent de l'AP-7: la sortida de l'autopista cap a Figueres en sentit la Jonquera i la incorporació a l'autopista en sentit Girona des de Figueres, que ara tenen un pitjor traçat.

El plànol del projecte amb el punt on s'actuarà.

El plànol del projecte amb el punt on s'actuarà. / ACN

El projecte, que es publicarà properament al BOE per sotmetre'l a informació pública, comença al tronc de l'AP-7 amb dos ramals, un de sortida i un d'incorporació. El nou traçat, en la seva connexió amb l'autopista, permetrà la sortida dels vehicles que circulin procedents de Girona i en sentit França cap a la variant de Figueres. A més, permetrà la incorporació a l'autopista dels vehicles provinent de la variant en sentit sud cap a Girona. Després, el traçat continuarà cap a Figueres buscant el traçat actual de l'N-II. El tronc de l'actuació acaba amb la connexió amb el traçat del següent tram de la variant de Figueres, que actualment està en redacció i amb el que s'estan coordinant les actuacions.

Al final del tram, hi ha l'enllaç de Figueres sud que es remodelarà prenent com a punt de partida la rotonda que hi ha a l'oest i que connecta amb l'AP-7 i les carreteres N-IIa i C-26. D'aquesta manera, es transformarà en un enllaç que, a més, permetrà la connexió amb el polígon industrial de Vilamalla. Així mateix, l'actual N-II provinent de Bàscara connectarà amb la rotonda de l'enllaç i quedarà integrada al projecte. Els nous moviments previstos duplicaran alguns dels existents a l'enllaç de l'AP-7. Per això, s'anul·laran els de la sortida de l'autopista cap a Figueres en sentit la Jonquera i la incorporació a l'autopista en sentit Girona des de Figueres, que ara tenen un pitjor traçat.

Un eix de connexions

Transports remarca que l'N-II exerceix de connexió entre les poblacions de Girona i Figueres i forma part del corredor que va fins a la frontera, a més de fer l'accés a poblacions turístiques com Roses, Castelló d'Empúries, urbanitzacions i platges que provoquen un gran volum de trànsit sobretot durant l'estiu. A més, l'N-II serveix de connexió per a poblacions properes com Pontós, Ermedàs, Garrigàs, Vilamalla, Creixell, Santa Llogaia d’Alguema, Borrassà o Figueres.

A banda d'aquesta actuació, el ministeri està treballant en la redacció dels projectes de desdoblament de l'N-II a la variant de Figueres, la connexió al nord amb l'AP-7 i la variant de Vilafant i l'enllaç al centre de Figueres. L'actuació s'engloba en el programa que el Ministeri de Transports està desenvolupant a l'AP-7 i l'AP-2 després de la liberalització de les autopistes a Catalunya i que compta amb una inversió total de més de 1.000 milions d'euros.