L’orgull gironí que puja

El Girona ha vist com la massa social ha anat augmentant de manera considerable, provocant un canvi de paradigma en la mainada gironina

Una quarta part dels socis del club blanc-i-vermell són menors d’edat

Milers de nens i nenes van assistir a la rua de celebració del Girona de final de temporada.

Milers de nens i nenes van assistir a la rua de celebració del Girona de final de temporada. / MARC MARTÍ

Tatiana Pérez

Tatiana Pérez

Els grans èxits del Girona no només es palpen al terreny de joc. També als carrers i places dels pobles i ciutats de les comarques gironines. Si una cosa ha canviat a la demarcació en els últims anys, és que la mainada neix i creix sent del Girona. No entén el futbol d’una altra manera que no sigui animant l’equip de Míchel cada cap de setmana, celebrant les victòries i patint les derrotes -encara que aquesta temporada, per fortuna de tots, hagin estat poques (7)-. La setmana que ve farà un mes (el dia 26) que prop de 30.000 persones van acompanyar els blanc-i-vermells en la festa de final de temporada, omplint la plaça de Catalunya, el pont de Pedra, la plaça del Vi i la Copa amb motiu de la rua i els concerts posteriors que es van organitzar. A part de l’expectació per veure als jugadors, hi va haver una imatge destacada: eren els milers de nens i nenes que s’il·lusionaven en veure als seus ídols ja fos des de la primera fila de les tanques de seguretat o enfilats a les espatlles dels seus pares per no perdre’s detall. Era i és l’orgull gironí que puja.

Segons ha pogut saber Diari de Girona, una quarta part dels socis i sòcies del club de Montilivi són menors d’edat. D’acord amb les últimes dades recollides, el Girona té 13.000 socis i sòcies, dels quals 581 són de la categoria infantil (que va des dels 0 fins als 7 anys) i 2.629 són júnior (dels 7 als 17 anys) que suposarien aproximadament un 25% del total. Aquest mes de juny, el Girona ha engegat la campanya d’abonaments per a la temporada 2024-25 i, des de l’entitat, es confia millorar les xifres.

Canvi de paradigma

Una de les coses que crida més l’atenció és que cada vegada hi ha més nens i nenes vestits del Girona. No només a Girona ciutat, sinó també a Figueres, la Bisbal d’Empordà, Sant Feliu de Guíxols, Llançà, Bescanó, Blanes... La indumentària blanc-i-vermella és un must have als armaris dels més petits. No és casualitat, doncs, que a les botigues oficials del club cada vegada s’hi pugui comprar més marxandatge pensat exclusivament per a la mainada. Des de samarretes amb tallatge petit (abans no n’hi havia), a pitets, granotes i bodis o accessoris de la Sisa, entre d’altres. La mascota del Girona, per cert, és la més aclamada entre els nens i nenes, sense oblidar als jugadors. Stuani és l’heroi.

Així doncs, s’ha passat de tenir el Barça, l’Espanyol o el Reial Madrid com a primer equip a tenir el Girona com a única referència.

Apropar l’afició a l’equip

Durant el curs, el Girona ha anat programant diferents activitats per apropar l’equip a l’afició i crear aquesta connexió amb sentiment de pertinença. Segurament, l’esdeveniment més multitudinari, deixant de banda la festa final, va ser l’entrenament de portes obertes que l’equip de Míchel va dur a terme el Nadal passat a Montilivi coincidint amb les vacances escolars. Més de 4.500 persones van acudir a l’estadi per veure treballar al conjunt blanc-i-vermell i aconseguir més d’una firma i fotografia. A més a més, el club també ha organitzat signatures d’autògrafs al llarg de l’any per a què tothom tingui l’oportunitat de conèixer als jugadors.

Els resultats van i venen, però tota la mainada que neix sent del Girona quedarà per sempre. La seva fidelitat de ben segur que serà eterna. 

Subscriu-te per seguir llegint