Opinió
Els aeroports de Girona i El Prat
![Un avió de Ryanair a l'aeroport de Girona, en una imatge d'arxiu.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/f7f4bdf7-5ad2-40e2-a085-89c45398ab6f_16-9-discover-aspect-ratio_default_0.jpg)
Un avió de Ryanair a l'aeroport de Girona, en una imatge d'arxiu. / David Aparicio
L’aeroport de Girona està a punt de recuperar les dades de passatgers anteriors a la pandèmia. És una bona notícia, sobretot perquè és un dels aeròdroms de tot Espanya on més ha costat tornar a millorar l’activitat aèria. Fa uns mesos també es va reactivar l’organisme de promoció de l’aeroport del que participen administracions i empresaris amb l’objectiu d’aconseguir acabar amb el monocultiu de Ryanair, atraient a més companyies, i de pressionar l’Estat per l’arribada de l’alta velocitat ferroviària a l’aeroport. En aquest últim cas, el projecte va cremant etapes. Pel que fa l’arribada de noves aerolínies, la cosa es complica.
Fa pocs dies, el màxim executiu del grup IAG (Iberia, Vueling i British Airways) llançava una gerra d’aigua freda a aquells que, amb bon criteri, defensen que, més que ampliar l’aeroport del Prat, el que cal és crear un gran hub aerportuari català ampliant les operacions a les avui infrautilitzades instal·lacions de Girona i Reus. Ryanair tampoc veu amb bons ulls aquesta opció. Ho han dit els seus directius, i ho va demostrar fa més d’una dècada quan, gràcies a la darrera ampliació del Prat, va buidar Girona per traslladar les rutes a Barcelona.
Les aerolínies pressionen per ampliar el Prat per una qüestió de comoditat, però amb l’aeroport de Girona i el de Barcelona connectats amb línia ferroviària, la situació no seria tan diferent a la de ciutats com Londres o Parií, que tenen més d’un aeroport.
El Prat està a punt d’arribar al límit de la seva capacitat. Però si les previsions són que seguirà augmentant el ritme actual de passatgers, ni desviant vols a Girona i Reus n’hi hauria prou per assumir aquest creixement. Però en el mentrestant, els gestors del sistema aeroportuari haurien de deixar de banda el centralisme barceloní i mirar uns quilòmetres al nord i al sud.
Subscriu-te per seguir llegint
- Marxo a descansar, demà parlem': L'últim missatge que va enviar Karel Baños abans de desaparèixer
- «Moltíssims marroquins a l’estranger opten per tornar»
- Una escola a Kenya: el gran projecte d’una família gironina
- Un familiar de l'autor del crim de Girona intenta tornar a casa i acaba escortat pels Mossos
- Enxampen Angela Dobrowolski fent un forat en la malla d’una reixa de la presó de Wad-Ras
- Ciutats que treuen asfalt dels carrers per viure millor
- Un sindicat policial sobre els fets de Figueres: 'No es pot enviar el missatge de 'mentre no molesteu, podeu anar fent'
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona